KAKO SMO DIGITALIZIRALI VLASTITE RESURSE

Digitalno je novo normalno

Digitalizacija se širi na sva područja života. Zdravstveni sustav nije iznimka. Već neko vrijeme pružatelji zdravstvenih usluga i industrija u cjelini rade na inovativnim digitalnim rješenjima.

Ta su se rješenja morala dokazati u teškim uvjetima pandemije - u isto vrijeme, digitalizacija drugih područja zdravstvene zaštite odvijala se hrabro, ali razborito. I mi u B. Braunu suočili smo se s ozbiljnim izazovima. Kako možemo digitalizirati prodaju? Što se mijenja kad se trening digitalizira? I kako možemo učinkovito surađivati na daljinu? Pružamo odgovore na ova pitanja i govorimo o značajnim zadacima, kreativnim idejama i novim načinima u tekstu koji slijedi.

1. Prodaja: Bliska surdanja s kupcima

Kad Florian Golinelli govori o EinsteinVisionu, govori s velikim zanosom. B. Braun sustav kamera koristi se za minimalno invazivne operacije. S posebnim setom naočala, kirurg vidi detaljnu, trodimenzionalnu sliku unutrašnjosti tijela. "Ne možete dobro operirati ako ništa ne vidite", rekao je Golinelli, koji je odgovoran za kirurške proizvode u B. Braun, Francuska. Prije nego što se sustav EinsteinVision prvi put koristi, osoblje B. Brauna često provodi nekoliko dana s operacijskim timom kako bi objasnili složene procese koji su uključeni i odgovorili na pitanja. Pandemija se dogodila neposredno nakon što je Golinellijev tim instalirao sustav EinsteinVision u medicinskoj klinici Clinique de Champagne u Troyesu radi probnog rada i bolnica više nije dopuštala vanjske posjetitelje. Zajedno s bolnicom, tim B. Brauna odlučio je nastaviti s obukom digitalno.

Ono što u filmu izgleda kao zgodan poseban efekt može spasiti živote u operacijskoj sali: 3D naočale koje se koriste tijekom minimalno invazivnog postupka. Fotografija: B. Braun

Voditelj prodaje i kupac nisu se sastali niti jednom. "Prije pandemije to bi bilo krajnje nezamislivo", rekla je Catherine Bidaut koja je nadgledala projekt za odjel prodaje. Za nju je ovo iskustvo samo jedan od mnogih primjera kako digitalni alati poboljšavaju proces prodaje i savjetovanja. Tamo gdje su se prije ulagali veliki napori za organiziranje prvog osobnog sastanka, sada se osnovni zahtjevi mogu objasniti putem videokonferencije i stvari se mogu prije pokrenuti. A ako se tijekom uporabe pojave tehnička pitanja, brzo se može kontaktirati servisni tehničar. Međutim, proces prodaje i savjetovanja za vrlo složene proizvode ne može se 100 posto digitalizirati.

B. Braun koristi koncept mješovite prodaje. "Time kombiniramo najbolje iz oba svijeta: virtualno i na licu mjesta", rekao je René Trinder, direktor globalnog upravljanja prodajom proizvoda za osnovnu njegu. “Redoviti virtualni sastanci i virtualna pretkvalifikacija o temama kupaca stvara veću bliskost unatoč udaljenosti i pruža mogućnost za učinkovitije osmišljavanje projektnih ciklusa s našim klijentima ”, rekao je Trinder.

2. Treninzi i edukacije

Još jedna stvar po kojoj je B. Braun poznat jest pružanje znanstvene izobrazbe koja se u cijelom svijetu provodi kroz Aesculap akademije. Ovdje stručnjaci B. Brauna upoznaju medicinsko osoblje s najnovijom tehnologijom i uče ih o složenim postupcima i sigurnom rukovanju medicinskim uređajima.

Od 2018. Aesculap Akademija u Kini koristi aplikacije i digitalne alate za nadopunu razredne nastave. "Digitalni prekidač svakako je isprva bio izazov za naše zaposlenike i kupce", rekao je Laffael Chen, voditelj Aesculap akademije u Kini.

To se promijenilo kada je pandemija onemogućila održavanje nastave u centrima za obuku. Skoro preko noći, tim je morao pronaći alternativu - i sada su se digitalni temelji isplatili. Postojeća aplikacija pokazala se kao vrijedna platforma za pružanje bitnih informacija korisnicima unatoč blokadama. U roku od godinu dana broj registriranih korisnika narastao je sa 70.000 na preko 400.000.

Tim digitalnih inovacija u Aesculap Kini. Fotografija: B. Braun

Budući da su znanstveni skupovi, sajmovi i uobičajeni poslovni sastanci zaustavljeni u cijelom svijetu, digitalna platforma Aesculap akademije postala je pravo mjesto susreta medicinske industrije nekoliko zemalja. "Za nas su naši digitalni programi obuke odjednom bili jedini način da ostanemo u kontaktu s našim klijentima", rekla je Tanja Bauer, koja je odgovorna za globalni poslovni razvoj 40 Aesculap akademija diljem svijeta.

Digitalna učionica: Obuka se prenosi diljem svijeta iz njemačkog Melsungena. Fotografija: B. Braun

Dinamika koja se razvija kada se zaposlenicima dopušta da na vlastitu inicijativu rade na pragmatičnim rješenjima očita je i na primjeru obuke za dijalizu. Budući da je pravilan rad visokotehnoloških strojeva za dijalizu od vitalnog značaja, B. Braun pruža obuku i certifikaciju medicinskom osoblju. Do 2020. tečajevi su se održavali strogo osobno, ali kako bi se održao pouzdan tretman, trebalo je brzo pronaći alternativu. "Rekli smo si: Pokušajmo digitalno", rekao je Manuel Stiel, koji je sa svojim timom odgovoran za globalnu tehničku obuku za Avitum i bolničku skrb.


Zajedno sa svojim kolegama Katjom Lehmann, Danielom Daudeom i Matthiasom Herresom radio je na online tečaju obuke, snimao video vodiče i neprestano poboljšavao iskustvo učenja. "Osim što smo dobili odgovarajuću opremu, bilo je jako važno pokazati sudionicima da je tako nešto uopće moguće na internetu", rekao je Stiel. Za to su se oslanjali na neobičan prijedlog: "Našem prvom korisniku rekli smo:" Plaćate internetsku obuku samo ako mislite da je to dobro ", objasnio je Stiel. Klijent je bio oduševljen načinom na koji je implementiran.

Christoph Storz, stručnjak za simulacije i metode učenja na Aesculap Akademiji, također razumije da digitalne ponude mogu funkcionirati ako se pravilno izvode. Radi na zajedničkom projektu sa Sveučilištem u Baselu koji pretvara CT i MRI snimke u 3D model u stvarnom vremenu, koji se može gledati kroz naočale za virtualnu stvarnost. "Ova metoda omogućuje zaranjanje u strukturu i promatranje iz svakog mogućeg kuta", rekao je Storz. Ovom vrstom vizualizacije polaznici Aesculap akademije mogu na nove načine prebroditi složena medicinska pitanja. U jednom od ponuđenih tečajeva, liječnici za obuku liječe pet pacijenata. Polaznici ne uče samo kroz predavanja, već i pregledavajući same pacijente naočalama za virtualnu stvarnost. "Stručnjaci koji djeluju desetljećima koristeći trenutne metode često su skeptični kada govorim o ovom novom pristupu", rekao je Storz. "Čim stave naočale, ne žele ih skinuti."

3. Radno okruženje: rušenje mostova pomoću digitalizacije

Proizvodnja inovativnih i pouzdanih proizvoda koji štite i poboljšavaju živote pacijenata diljem svijeta zahtijeva mnoge mehanizme za povezivanje i mnoge stručnjake za međusobnu koordinaciju. Dok se nije dogodila pandemija, interna komunikacija sastojala se od analognih i digitalnih komponenti, konferencija, telefonskih poziva, e-pošte, baza podataka i razgovora u sobi za sastanke. U proljeće 2020. B. Braun se vrlo brzo prebacio na daljinski način rada. Što poduzeće čini kad odjednom ne može uspostaviti stvarni kontakt s gotovo nikim? Kako se pod ovim uvjetima može brzo i učinkovito podijeliti informacija? Kako se donose odluke? I kako se zaposlenici koji rade od kuće i dalje mogu osjećati kao da im pripada?

Koliko su se stvari promijenile u samo godinu dana, posebno je vidljivo u dijelu tvrtke koja je prije pandemije imala malo angažmana u temama poput rada od kuće i video konferencija: proizvodnja. "Kad je donesena odluka da se upravljanje proizvodnjom prebaci na daljinski rad, doista nismo bili sigurni hoće li sve biti u redu", rekao je Marc Riemenschneider, voditelj farmaceutske tvornice u Berlinu, koja proizvodi staklene i plastične bočice s anesteticima, kao što je propofol, koji je bio ključan u pandemiji. To je zato što je proizvodnja većine proizvoda B. Braun složena i uključuje stotine radnih koraka. Tvornica se suočila s dvostrukim izazovom: Proizvodnja je morala biti povećana kako bi se odgovorilo naglom povećanju potražnje, dok se odjednom istovremeno upravljalo daljinski. "Prije toga smo dovršili cjelokupnu organizaciju proizvodnje, nazvanu upravljanje prostorom, na osobnim sastancima na licu mjesta", rekla je Frederike Traulsen, koja vodi proizvodnju u tvornici u Berlinu. "Potpuno smo digitalizirali ovaj proces." Umjesto da zajedno razjašnjavaju probleme u tvornici, oni se sada sastaju putem video konferencije.

“Naši zaposlenici osobno su i proaktivno oblikovali procese tako da bi upravljanje na daljinu funkcioniralo”, rekla je Susanne Loge, voditeljica osiguranja kvalitete za lokaciju u Berlinu. “Kad smo počeli s takvim načinom rada, nakon samo nekoliko dana, pomislila sam u sebi: Ovo je iznenađujuće.’” 

Nove tehnologije također nam pomažu premostiti velike udaljenosti. Gotovo nitko to ne zna bolje od Allana Barra, koji je B. Braunov klinički voditelj abdominalne i kardiotorakalne kirurgije u Velikoj Britaniji. Zemlja je posebno teško pogođena pandemijom, zbog čega je gotovo svaka bolnica zatvorila svoja vrata vanjskim posjetiteljima. Zajedno sa svojim kolegom Samom Millerom, Barr je počeo eksperimentirati s aplikacijom za virtualnu stvarnost koju je razvio programer TeamViewer i koja gleda kroz kameru komunikacijskog partnera i omogućuje postavljanje trodimenzionalnih markera i crteža na sliku. Tehnologija s potencijalom.

Jedne večeri, Barr je nazvala medicinska operacijska sestra koja je prijavila problem sa sustavom 3D kamere B. Braun EinsteinVision, koji se koristi za minimalno invazivne zahvate. Pacijent je bio u operacijskoj sali i trebao je započeti kirurški zahvat, ali jedan od monitora nije radio ispravno. Barr nije uspio identificirati problem putem telefona jer su povratne informacije pokazale da su sve veze uspostavljene pa je morao improvizirati. Nakon što je medicinska sestra instalirala aplikaciju TeamViewer na svoj pametni telefon, Barr joj je mogao zaviriti preko ramena dok je ponovno provjeravala sustav, gotovo kao da je on sam u prostoriji. Problem je brzo pronađen: sve veze bile su na mjestu, međutim pretjerano rastegnuti kabel bio je uzrok kvara na zaslonu i ispravljen je prema uputama. "Od našeg prvog poziva do rješavanja problema prošlo je dvadeset minuta. U normalnim okolnostima to bi zahtijevalo fizički posjet operacijskoj sali. Vrlo jednostavan lijek, ali potencijalno značajne posljedice za pacijenta na stolu za operaciju, a također i potencijalno otkazivanje složenog onkološkog zahvata, zakazanog za sljedeće jutro ", objasnio je Barr.

Uz pomoć proširene stvarnosti kupcima se može pomoći s većom preciznošću nego ikad prije, i bez potrebe da im netko dolazi. Fotografija: B. Braun

Godinu dana nakon početka pandemije mnoge su stvari postale uobičajene koje bi godinu dana prije zvučale kao znanstvena fantastika. Daljinske dijagnoze putem naočala za virtualnu stvarnost. Daljinsko upravljanje tvorničkom proizvodnjom iz dnevnog boravka. Nemir zbog mjeseci bez osobnog viđenja kolega i kupaca. "Digitalizacija ponekad uzrokuje i tjeskobu", rekao je Trinder. U cijeloj tvrtki, međutim, timovi rade zajedno na pretvaranju inhibicija u prilike, aktivno oblikuju transformaciju, fleksibilni su i isprobavaju stvari. Često se i sami iznenade koliko se brzo može promijeniti ako to netko učini. Protekla godina pokazala je svima: „B. Braun je spreman.”